بهتر است به جای نفرین تاریکی شمعی روشن کرد

رسانه های گروهی فارسی زبان به جز "خودنویس"،"رادیو کوچه" و " ندای سبز آزادی" عملا فراخوان روشن کردن شمع برای جانباختگان و شهداء جنبش دموکراسی خواهی مردم را بایکوت کردند.
این فراخوان که سایت سپیده دم آن را منتشر کرد از همه ی ایرانیان و مردم دنیا خواسته دوشنبه 29  خرداد هنگام غروب یا سرشب در هر جای ممکن شمعی به یاد ندا و دیگر جانباختگان جنبش سبز روشن کنند و عکس یا فیلم کوتاه اون را در وب منتشر کنن.

رسانه هایی که ادعای جنبش را تصاحب کرده اند معلومه چرا این حرکت های مردمی را پوشش نمیدهند! چون با پوشش دادن اخبار این گونه حرکت ها عملا شعار "هر ایرانی یک رهبر" و یا "هر ایرانی یک ستاد" را در جامعه اجرایی خواهند کرد! بله تعجب نکنید همین رسانه ها که همیشه این شعار ها را منتشر می کنند هرگز  نمی خواهند این شعار تحقق پیدا کنه و عملی بشه چرا که این رسانه ها در نهایت به "قدرت" فکر میکنند و این گونه شعار ها اگر در جامعه نهادینه بشوند "بنیان قدرت را قلقلک" خواهد داد.

رسانه های معتبر و حرفه ای هم مانند بی بی سی فارسی، رادیو فردا، صدای آلمان، رادیو زمانه، رادیو فرانسه  و.... هم که بر اساس یک سری اصول حرفه ای و علم رسانه ای نمی تواند این فراخوان که از شبکه های اجتماعی منتشر شده را به شکل رسمی و در قالب یک خبر منتشر کنند. این رسانه ها اگر چنین خبری هم خیلی داغ بشه در یکی از برنامه های همگانی خودشون به آن اشاره خواهند کرد.

 کم توجهی رسانه های مدعی سبز به فراخوان روشن کردن شمع یک دلیل مهم دیگه هم داره و آن این میتونه باشه که پوشش گسترده ی این خبر که کاری ساده را از مردم خواسته و از استقبال خوبی در شبکه های اجتماعی مواجه است بدون تردید شکست شورای هماهنگی راه سبز امید  را در جلب توجه افکار عمومی بیش از پیش نمایان میکنه و این خیلی برای شورایی که ادعای بسیاری در این مورد داشته و بسیار از مردم عقب مونده بد تمام خواهد شد.
توجه نکردن به این فراخوان موجب شده که لینک های کمی از اون منتشر بشه و به بالاترین راه پیدا کنه و این خودش فراخوان را از رسانه ی مهم و مردمی مثل بالاترین محروم کرده است. اگر وبلاگ نویس های باورمند به جنبش سبز این فراخوان را به هر شکلی در وبلاگ های خودشون منعکس کنند و در بالاترین اون را لینک بدن امید میره افراد بیشتری از فراخوان آگاه بشن و ثابت بشه که نگاه از بالای حاکم در شورای هماهنگی راه سبز امید باید خیلی فوری درمان و اطلاح بشه .


No comments: