مدبرعامل تلفن ثریا: تحریم ها به جستجوی سیگنال تلفن کوهنوردان ایرانی ربط نداشت


مدیرعامل اپراتور تلفن ماهواره ای ثریا
اظهارات وزیرارتباطات در مورد نقش تحریم ها در رهگیری کوهنوردان ایرانی را تکذیب کرد

در پی انتشار گفتگوی وزیر ارتباطات با خبرنگار تلویزیون ایران و تاکید او بر تعلل شرکت تلفن ماهواره
ای ثریا در همکاری به دلیل تحریم ایران، مدیر عامل  شرکت ارتباطات آسیا -نمایندهی تلفن ماهواره ای ثریا در ایران- این ادعا را از اساس نادرست دانست و تاثیر تحریم ها در این روند را تکذیب کرد.
كسري محقق زاده چهار سوقي  مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار سایت قدر  جزییات پیگیری ها و اقدامات را با دقت بیان کرد و  روش پیگیری برای این موضوع را اشتباه و بسیار دیرهنگام دانست و تصریح کرد در پی تماس های مختلف او در گفتگوی تلفنی با اعضا خانواده ی کوهنوردان، مسئولان باشگاه آرش  و نیز دفتر و شخص وزیر ارتباطات را مستقیما از شکل و روش پیگیری این موضوع آگاه کرد.
وی تاکید دارد مقامات مسئول البته که از شیوه ی پیگیری چنین موضوعی آگاه هستند اگر چه انتظار نمیرفت خانواده و دیگر افراد پیگیر اطلاع چندانی از این مقررات داشته باشند.
کسری محقق زاده در این گفتگو ناممکن بودن پیگیری های نمایندگی های اپراتور های این تلفن برای موقعیت یابی کاربران در کشور ها ی دیگر به جهت قوانین و مقررات بین المللی  را مورد تاکید قرار داد و نیز ضرورت صدور حکم قضایی در هرگونه پیگیری های فرکانسی به هر شکل در داخل هر کشوری را یادآور شد.
مدیر عامل اپراتور ثریا در ایران تاکید کرد: اعلام برخی موضوعات نظیر تحریم و … هم کار پسندیده ای نیست و من موضوع تحریم را برای اولین بار از مسئولین عزیز می شنوم و خیلی از این بابت متعجبم!!!
وی با شگفتی، ناآشنایی کوهنوردان با چگونگی استفاده از گوشی ها را هم  مورد توجه قرار داد و گفت: «از جهت دیگر گوشی های ثریا قابلیت تعیین موقعیت و ارسال آن به مخاطبین را دارند و من متعجب هستم چرا کوهنوردان عزیز ما از این امکان که به صورت پیامک بود استفاده نکرده اند؟!»
روزنامه ی دنیای اقتصاد به قلم شهرام شریف و سايت آى تى ايران  هر دو به یک شکل و کاملن یک سویه و بدون هیچ سندی این ادعا را مطرح کردند و سپس وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار تلویزیون بر این ادعا پافشاری کرد. گزارشی که تلویزیون ایران آن را با هیجان و با عنوان " تحریم در اوج بی رحمی" در چند نوبت پخش کرد.
این گزارش در همان روز انتشار به سرعت شبکه های اجتماعی اینترنتی و از جمله گروه های منتقد و مخالف تحریم ها را فراگرفت و بسیاری از گاربران ترجمه ی گزارش به انگلیسی را هم تهیه و منتشر کردند.
باید منتظر بود و دید آیا رسانه های منتشر کننده ی این خبرِ نا راست در جبران کار خود چه خواهند کرد و آقای وزیر در قبال این افشاگری چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا قربانی بعدی این ماجرا مدیر عامل شرکت ارتباطات آسیا خواهد بود؟!



No comments: